سرویس های پارس وی دی اس

راهنمای انتخاب بین سرور اختصاصی و ابری برای کسب و کار شما

سرورهای ابری و اختصاصی، هر دو در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات اکثر کسب‌وکارهای مدرن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

با توجه به این که امروزه بسیاری از سازمان‌ها به تغییر پلتفرم‌های هاستینگ رایج مانند سرورهای اختصاصی به ابری رو آورده‌اند، آگاهی از تفاوت سرور اختصاصی و ابری اهمیت زیادی دارد تا بتوانید بهترین نوع را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

اگر کسب‌و‌کارتان یک وب‌سایت دارد، شرکت شما در واقع باید آن وب‌سایت حساب شود. آن سایت به یک هاست قدرتمند نیاز دارد که ضمن داشتن آپ تایم قابل اطمینان، هزینه زیادی برایتان نداشته باشد و سریعا بارگذاری شود.

انتخاب وب‌هاست عالی مزایای زیادی برای یک کسب‌و‌کار به همراه دارد. بنابراین طبیعی است که هر شرکت نیاز به یک سرور پر سرعت برای میزبانی از سایت خود داشته باشد.

حتی تفاوت یک ثانیه‌ای در سرعت لود یک صفحه می‌تواند تا 7 درصد از تعداد مشتریان یک کسب‌وکار آنلاین کم کند.

در ماه جولای 2018 گوگل الگوریتم‌های خود را به‌روز کرد تا سرعت لود صفحه را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در نظر بگیرد. بنابراین مهم است دقت کنید کاربران امروزی صفحه سایت شما را به علت زمان بارگذاری آهسته ترک می‌کنند و در نتیجه به رتبه‌بندی پیجتان آسیب وارد می‌شود.

کاهش زمان بارگذاری تنها یکی از نمونه‌های اهمیت میزبانی وب و تاثیر آن بر سود و زیان یک شرکت است. بنابراین مهم است یک شرکت چه نوع هاستی را انتخاب کند.

برای درک اهمیت سرورهای وب‌هاستینگ اجازه دهید تفاوت سرور اختصاصی و ابری را بیان کنیم که دو نوع عمده سرویس‌های پیشنهادی هستند.

هر دو این سرورها معایب و مزایای خاص خود را دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد. اما ابتدا باید این دو نوع سرور را بشناسید.

سرور اختصاصی یا سرور ابری

اکوسیستم ابری

فضای ابری فناوری‌ای است که به سرورهای بی‌شماری اجازه می‌دهد به عنوان یک واحد مستقل عمل کنند. زمانی که اطلاعات در فضای ابری ذخیره می‌شوند، در واقع آن اطلاعات در یک فضای مجازی وجود دارند که می‌توانند منابع را از مراکز فیزیکی مختلف مستقر در دور دنیا استخراج کنند.

این مراکز سرورهای واقعی و اغلب در مجموعه‌های مرکز داده هستند که از طریق توانایی خود در به‌اشتراک‌گذاری منابع در فضای مجازی به یکدیگر متصل می‌شوند. این تعریف فضای ابری است.

سرورهای ابری از سیستم فایل‌های خوشه‌ای مانند Ceph یا یک شبکه محلی ذخیره‌سازی (SAN) بزرگ برای اختصاص منابع ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. داده‌های ماشین مجازی و میزبان از طریق تمرکززدایی آماده می‌شوند.

اگر برای سرور مشکل یا خرابی پیش بیاید، این محیط می‌تواند به‌راحتی وضعیت خود را تغییر دهد. از طرفی یک هایپروایزر نیز نصب می‌شود تا کنترل کند چطور سرورهای ابری به اندازه‌های مختلف پارتیشن‌بندی شده‌اند.

هایپروایزر همچنین عمل تخصیص منابع فیزیکی را مانند هسته‌های پردازنده، رم و فضای حافظه مدیریت، به هر سرور ابری انجام می‌دهد.

نحوه عملکرد هاست ابری

در بیان ساده سرور ابری یک پلتفرم میزبانی مجازی‌شده است. هر سرور روی این پلتفرم به سایر سرورها متصل است و وظیفه خاصی مانند پردازش، ذخیره، حافظه و کارهای مشابه دارد. این وظایف هنگام وجود چند سرور دو برابر شده و سرورهای جدید مرتب روی پلتفرم اضافه می‌شوند تا ظرفیت و راندمان را بالا ببرند.

همچنین سخت‌افزاری تحت عنوان سرور bare metal برای بسیاری از سرورهای ابری پشتیبانی سطح پایه‌ را فراهم می‌کند.

یک فضای ابری عمومی از چندین سرور bare metal تشکیل شده که معمولا در مرکز داده کولوکیشن نگهداری می‌شوند. هر یک از این سرورهای فیزیکی نقش میزبانی سرورهای مجازی زیادی را دارد. این نکته مهم‌ترین تفاوت سرور اختصاصی و ابری است.

هاست ابری

یک سرور مجازی را می‌توان در عرض چند ثانیه ایجاد کرد و همچنین اگر نیازی به آن نباشد آن را حذف کرد. ارسال منابع به یک سرور مجازی نیز کار آسانی است. انعطاف‌پذیری یکی از مزایای اولیه هاستینگ ابری و ویژگی الزامی برای راه‌اندازی یک سرور ابری است.

در یک فضای ابری چندین سرور وب می‌تواند وجود داشته باشد که منابع را برای همان فضای ابری فراهم می‌کنند. گرچه هر واحد فیزیکی ممکن است یک سرور bare metal باشد، اما مشتریان بابت استفاده از فضای مجازی هزینه کرده و در نهایت از آن استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر مشتریان به سیستم عامل هر واحد پایه دسترسی ندارند که دومین تفاوت سرور اختصاصی و ابری است.

مزایای سرور ابری

  • راه‌اندازی سریع سرور و سرورهای جدید فورا می‌توانند ایجاد شوند.
  • مقیاس‌پذیری سریع منابع به دنبال افزایش ترافیک سایت

معایب سرور ابری

  • قیمت بالا
  • کاهش دسترسی به مقادیر بالای پردازنده، حافظه و فضای ذخیره‌سازی (گرچه پلن‌های سفارشی وجود دارد.)

محیط هاستینگ اختصاصی

اکوسیستم هاستینگ سرور اختصاصی از فناوری مجازی استفاده نمی‌کند. تمام منابع بر اساس قابلیت‌ها و محدودیت‌های یک قطعه سخت‌افزار فیزیکی واحد هستند تا تفاوت سرور اختصاصی و ابری مجددا مشخص شود.

واژه اختصاصی از این واقعیت نشات می‌گیرد که سیستم از هر فضای مجازی دیگری در اطراف خود بر اساس سخت‌افزار جدا شده است. سخت‌افزار به‌طور خاص برای فراهم کردن بهترین عملکرد، سرعت، دوام و قابلیت اطمینان ساخته شده است.

مزیت استفاده از هاست اختصاصی

هاستینگ اختصاصی این پتانسیل را دارد که روی سرور فیزیکی تنها یک کلاینت داشته باشد. به عبارت دیگر تمام منابع آن سرور در دسترس مشتری خاصی قرار دارند که آن را کرایه کرده یا خریده است.

منابع بر اساس نیازهای مشتری از قبیل حافظه، رم، بار پهنای باند و هر نوع پردازنده سفارشی‌سازی می‌شوند. سرورهای هاستینگ اختصاصی قدرتمندترین ماشین‌ها در بازار هستند و اغلب شامل چندین پردازنده می‌شوند.

یک کلاینت واحد ممکن است نیاز به سرورهای خوشه‌ای یا کلاستری داشته باشد. این کلاستر به «ابر خصوصی» معروف است.

مزیت هاست اختصاصی

کلاستر بر اساس فناوری مجازی با سرورهای اختصاصی زیادی ساخته شده است که همگی یک مکان مجازی واحد را تشکیل می‌دهند. منابعی که در فضای مجازی وجود دارند در دسترس یک کلاینت قرار می‌گیرند.

مزایای سرور اختصاصی

  • دسترسی به مقادیر رم، پردازنده و فضای ذخیره‌سازی بیشتر
  • به ‌اشتراک نگذاشتن سرور با سایر کاربران
  • سخت‌افزار سفارشی

معایب سرور اختصاصی

  • ناتوانی در مقیاس‌پذیری منابع زمان افزایش ترافیک
  • منابع سرور ممکن است بدون استفاده باقی بمانند
  • مهاجرت و ارتقاء سخت‌تر

شباهت‌های سرورهای ابری و اختصاصی

با وجود تفاوت سرور اختصاصی و ابری، هر دو در واقع یک کار را انجام می‌دهند و می‌توانند کاربردهای زیر را داشته باشند:

  • ذخیره اطلاعات
  • دریافت درخواست آن اطلاعات
  • درخواست پردازش اطلاعات
  • بازگرداندن اطلاعات به کاربری که درخواست داده است.

تفاوت‌های میان سرورهای اختصاصی و رایانش ابری

آگاهی از تفاوت سرور اختصاصی و سرور ابری بخش مهمی از فرآیند راه‌اندازی یک کسب‌وکار برای فعالیت در وب است است. نهایتا این تصمیم به نحوه واکنش هر سرور به نیازهای یک کسب‌و‌کار فردی برمی‌گردد.

تفاوت میان هاستینگ ابری و سرورهای اختصاصی زمان مقایسه عملکرد، مقیاس‌پذیری، جابه‌جایی، مدیریت و قیمت‌گذاری آن‌ها آشکارتر است.

انتخاب از بین سرور اختصاصی و ابری

هماهنگی نیازهای کسب‌و‌کارتان با پیکربندی هاست سایت‌تان مهم‌ترین جنبه انتخاب از بین پلتفرم‌های رایانشی است. این پلتفرم رایانشی باید رویه‌های عملیاتی را تکمیل کند و مقیاس‌پذیر و مقرون به‌صرفه باشد. این متغیرها زمان انتخاب بین سرور اختصاصی و ابری عوامل مهمی برای ارزیابی هستند.

برای انتخاب بین سرور اختصاصی و ابری برای کسب‌وکار باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مزیت هر روش
  • نیازهای فعلی کسب‌و‌کارتان
  • نیازهای مقیاس‌پذیری در آینده

سخن نهایی

پس از آگاهی از تفاوت سرور اختصاصی و ابری و آشنایی با این دو نوع سرور، بدون شک دنبال شرکت معتبری برای استفاده از خدمات آن هستید.

شرکت پارس وی دی اس جدیدترین سیستم‌ها را با در نظر گرفتن زیرساختی امن و قدرتمند برای مشتریان فراهم می‌کند.

این مجموعه با تجربه چند ساله در حوزه امنیت شبکه و خرید و فروش سرورهای ابری و اختصاصی یکی از معتبرترین سایت‌هایی است که می‌تواند با پشتیبانی 24 ساعته نیاز شما را رفع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا