وب مستر

توصیه‌هایی برای افزایش ترافیک سایت

اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب‌وکار بپرسید چه چیزی را در دنیا بیشتر از همه دوست دارد، بدون شک به شما خواهد گفت «مشتریان بیشتر.»

اما برای جذب مشتریان بیشتر در بازار آنلاین این روزها چه چیزی در لیست اولویت‌های کسب‌وکارها قرار خواهد گرفت؟ ترافیک بیشتر برای سایت‌هایشان. راه‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که در این مطلب می‌خواهیم به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم.

پس تا انتها همراه ما باشید.

تبلیغات هدفمند

این روش کاملا مشخص است، بنابراین ابتدا به آن می‌پردازیم. تبلیغات پولی در موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی همگی راه‌هایی عالی برای افزایش ترافیک وبسایت هستند تا برند و سایت‌ شما در معرض دید افراد زیادی قرار گیرد.

تبلیغات هدفمند

شما می‌توانید استراتژی‌های تبلیغاتی خود را براساس اهدافتان تنظیم کنید. آیا ترافیک بیشتر می‌خواهید یا دنبال افزایش نرخ تبدیل و در نتیجه فروش نیز هستید؟ هر کانال پولی مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین پیش از هزینه به اهداف خود فکر کنید.

اگر امیدوار هستید افزایش بازدید سایت منجر به فروش بیشتر شود، باید بخشی از استراتژی‌های تبلیغات پولی شما در موتورهای جستجو هدف قرار دادن کلمات با جستجوی بالا و تجاری باشد.

قبول داریم، رقابت برای این اصطلاحات جستجویی می‌تواند بالا (و هزینه‌بر) باشد ولی نتیجه نهایی با افزایش ترافیک سایت، ارزشش را دارد.

در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید

تولید محتوای عالی و امید به اینکه کاربران آن را پیدا کنند کافی نیست، بلکه همچنین باید کنشگرایانه عمل کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ترویج محتوایتان است.

فعالیت در رسانه های اجتماعی

توئیتر برای لینک‌های کوتاه و وسوسه‌کننده خوب است، در حالی که در محیط‌هایی مانند اینستاگرام می‌توانید با تولید محتوای بصری کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید.

اگر یک شرکت B2B هستید، علاوه بر اینستاگرام پینترست نیز می‌تواند در افزایش بازدید سایت و فروش شما موثر باشد.

تیترهای جذاب و غیرقابل مقاومت بنویسید

تیترها یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما هستند. بدون یک تیتر جذاب، حتی کامل‌ترین پست‌ها مطالعه نخواهند شد.

روی هنر تیترنویسی تسلط پیدا کنید. به عنوان مثال، نویسندگان سایت BuzzFeed و Upworthy اغلب پیش از انتخاب یک تیتر نهایی که برای افزایش ترافیک سایت بیشترین تاثیر را دارد، 20 تیتر می‌نویسند.

بنابراین قبل از فشار دادن دکمه انتشار، کاملا در مورد تیتر مطلب خود فکر کنید.

به سئوی داخلی توجه کنید

شاید فکر کنید سئو دیگر ارزش خود را از دست داده است. اما واقعا این‌طور نیست. بهینه‌سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو همچنان یک عمل ارزشمند و نتیجه‌بخش برای افزایش ترافیک سایت است.

آیا برای تصاویر خود آلت تگ مناسب انتخاب می‌کنید؟ آیا محتوای جدید شما به اندازه کافی لینک داخلی دارد؟ توضیحات متا را درست نوشتید؟ بهینه‌سازی صفحات داخلی زمان زیادی نمی‌برد، ولی در افزایش ترافیک وبسایت بسیار تاثیرگذار است.

کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید

آیا کلمات کلیدی با نیت جستجو بالا و محبوب را در محتواهای خود لحاظ کردید؟ پس نوبت کلمات کلیدی طولانی نیز رسیده است.

هدف‌ قرار دادن کلمات کلیدی طولانی یکی دیگر از ترفندهای افزایش ترافیک سایت است و اگر آن‌ها را در استراتژی‌های تبلیغات پولی یا سئوی خود لحاظ نکنید، یک فرصت بالقوه برای افزایش بازدید سایت را از دست داده‌اید.

کلمات کلیدی طولانی و هدفمند

در سایت‌های دیگر پست مهمان منتشر کنید

برخلاف آن‌چه که ممکن است شنیده باشید، انتشار پست مهمان در سایت‌های دیگر ارزش خود را از دست نداده است.

انتشار چنین پست‌هایی در یک سایت مشهور می‌تواند در افزایش ترافیک سایت شما مفید باشد و برند شما را با قیمت ارزان به همگان بشناساند.

البته باید حواستان باشد که استانداردهای انتشار پست مهمان طی 18 ماه گذشته تغییرات سریعی داشته‌اند و تاکتیک‌های اسپم‌وار ممکن است منجر به جریمه از سوی گوگل شود. با احتیاج از این روش افزایش بازدید سایت استفاده کنید.

از سایرین دعوت کنید در سایت شما پست مهمان بنویسند

نوشتن پست مهمان یک خیابان دوطرفه است. علاوه بر انتشار محتوا در سایت‌های دیگر، باید از افراد فعال در حوزه کاری خود دعوت کنید در سایت شما پست بنویسند.

آن‌ها احتمالا پست مهمان خود را به‌اشتراک می‌گذارند و به آن لینک می‌دهند که نتیجه آن افزایش ترافیک سایت شما و تعداد کاربران و خوانندگان مطالبتان است.

فقط مطمئن باشید که محتوای اصیل و با کیفیت بالا را که لینک‌های اسپم نداشته باشد منتشر می‌کنید، چون گوگل پست‌های مهمان بی‌کیفیت را بی‌اعتبار می‌کند.

به مطالب داخلی سایت خود لینک دهید

قدرت پروفایل لینک شما تنها به واسطه تعداد لینک‌هایی که سایت‌های دیگر به شما لینک دادند مشخص نمی‌شود، بلکه ساختار لینک‌دهی داخلی شما نیز روی آن و همچنین افزایش ترافیک سایتتان تاثیر دارد.

زمان تولید و انتشار محتوا مطمئن شوید حواستان به فرصت‌های مناسب برای لینک‌دهی داخلی است. نه تنها این کار به بهبود سئوی سایتتان کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش ترافیک وبسایتتان می‌شود.

اهمیت ایمیل مارکتینگ را نادیده نگیرید

امروزه به‌قدری کسب‌وکارها توجه خود را روی جلب مشتریان جدید از طریق بازاریابی محتوایی گذاشتند که از روش‌های سنتی‌تر و قدرتمند قدیمی غافل شدند.

بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ می‌تواند یک ابزار قدرتمند باشد و حتی مدیریت صحیح چنین کمپینی افزایش ترافیک سایت شما را شدیدا به همراه دارد.

فقط باید حواستان باشد که هر خبر جدیدی که در کسب‌وکار شما رخ می‌دهد، آن را پشت سرهم با ایمیل‌های بی‌فایده به اطلاع کاربران نرسانید.

ایمیل مارکتینگ

همچنین قدرت بازاریابی شفاهی (دهان به دهان) را به‌ویژه از سوی افرادی که از خدمات و محصولات شما لذت بردند، دست کم نگیرید.

یک ایمیل یادآور برای اطلاع‌رسانی از خدمات و محصولات جدید نیز می‌تواند در افزایش بازدید سایتتان مفید باشد.

مطمئن باشید سایت شما رسپانسیو است

گذشت آن دورانی که گردش در اینترنت فقط با مرورگرهای روی کامپیوترهای شخصی انجام می‌شد. امروز افراد بیشتری نسبت به گذشته برای دسترسی به وب از دستگاه‌های موبایل خود استفاده می‌کنند و اگر بازدیدکنندگان خود را مجبور کنید که برای گردش در سایت شما دائما به اطراف اسکرول کنند یا روی صفحه زوم به داخل یا خارج کنند، آن‌ها را به سمت سایت‌های رقبا هل داده‌اید و در افزایش ترافیک سایت آن‌ها تاثیر گذاشته‌اید.

حتی اگر یک سایت ساده دارید، همچنان باید مطمئن شوید که کاربران انواع دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند با صفحات کوچک به‌راحتی به آن دسترسی دارند.

مطمئن شوید سرعت لود سایت شما سریع است

آیا تا حالا تحت این شرایط قرار گرفته‌اید که چند ثانیه برای لود یک سایت معطل بمانید؟ اگر لود سایت شما خیلی طول بکشد، نرخ پرش سایتتان سر به فلک خواهد کشید.

سرعت لود سایت پایین باشد

مطمئن شوید که صفحات شما تا جای ممکن از نظر فنی به بهترین شکل بهینه شده‌اند، ازجمله اندازه فایل تصویر، ساختار درست صفحات و عملکرد بهینه پلاگین‌های متفرقه. هرچه سایت شما سریع‌تر لود شود، در افزایش ترافیک سایت موثرتر است.

در استراتژی تولید محتوای خود ویدئو را قرار دهید

محتوای متنی همچنان خوب و مفید است اما ویدئو می‌تواند در افزایش ترافیک سایت و همچنین تعامل بیشتر کاربران با محتوای آن، ارزشمند باشد.

آمار نشان می‌دهد که محتوای بصری در مقایسه با متن به مراتب بهتر در ذهن افراد ثبت می‌شوند، یعنی بازاریابی با ویدئو یک راه عالی برای افزایش بازدید سایت، جلب توجه کاربران و حتی افزایش فروش است.

در مورد رقبا تحقیق کنید

اگر تا حالا در مورد رقبا از نظر محتوایی که تولید می‌کنند، بک‌لینک‌هایی که می‌خرند یا درست می‌کنند و استراتژی‌های دیگر آن‌ها تحقیق نکرده‌اید، فرصت خوبی را برای افزایش ترافیک سایت خود از دست داده‌اید.

شما به کمک ابزارهای مختلف می‌توانید فعالیت سایت‌های مختلف را در شبکه‌های اجتماعی یا محتوای تولیدی آن‌ها در نظر بگیرید تا ببینید کدام فعالیت آن‌ها بیشترین نتیجه را به همراه دارد و شما نیز از آن الهام بگیرید.

بررسی کنید کاربران چه چیزهایی را مطالعه می‌کنند (و در مورد آن حرف می‌زنند) و برای افزایش ترافیک وبسایت خود از همان نوع محتوا تولید کنید.

سخن نهایی

یکی دیگر از نکات افزایش ترافیک وبسایت داشتن یک هاست خوب است که به افزایش سرعت سایت کمک کند. پارس وی دی اس ارائه‌دهنده بهترین خدمات هاستینگ و میزبانی وب است که با استفاده از هاست‌های این شرکت و همچنین کمک مشاوران آن می‌توانید بیشترین ترافیک را برای سایت خود رقم بزنید.

مطالب مرتبط
آماده سازی وبسایت برای پیک ترافیکی
راهنمای انتخاب بین سرور اختصاصی و ابری برای کسب و کار شما
راهنمای انتخاب هاست اشتراکی یا هاست اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا