وردپرس

معرفی 8 افزونه کپچا برای وردپرس (رایگان)

برترین پلاگین‌های captcha برای وردپرس

اگر یک سایت وردپرسی را راه اندازی می‌کنید، چالش‌های اصلی که با آن مواجه خواهید شد ربات‌ها و اسپمرها هستند. در نهایت، سایت شما هدف حملاتی مانند نظرات اسپم، تلاش برای ورود به سیستم و نشت رمز عبور قرار می‌گیرد که می‌تواند یک کابوس امنیتی ایجاد کند. در این مطلب 8 افزونه کپچا برای وردپرس را نام می‌بریم و عملکرد و جنبه‌های مختلف آنها را بررسی می‌کنیم.

8 افزونه کپچا برای وردپرس
8 افزونه کپچا برای وردپرس

یک راه حل ساده وجود دارد، یک کپچا پیاده سازی کنید. این کار را می‌توان با نصب یک افزونه کپچا انجام داد که به شما امکان می‌دهد به راحتی یک کپچا را به فرآیند ورود و بخش نظرات اضافه کنید و در نتیجه نظرات اسپم کاربران واقعی را کاهش دهید.

معرفی افزونه کپچا برای وردپرس

برای تعیین بهترین افزونه کپچا برای نیازهای شما از نظر کارایی و هزینه، لیستی از 7 افزونه برتر کپچا وردپرس را گردآوری کرده‌ایم. این افزونه‌ها در وردپرس بسیار مورد توجه هستند و امنیت وب سایت شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

1- افزونه reCaptcha by BestWebSoft

افزونه reCaptcha by BestWebSoft
افزونه reCaptcha by BestWebSoft

افزونه reCaptcha که توسط BestWebSoft توسعه یافته است، امنیت وب سایت عالی و کارآمد را برای وردپرس فراهم می‌کند. با بیش از 200000 نصب فعال، یک انتخاب قابل اعتماد برای محافظت از سایت شما در برابر هرزنامه‌ها و ربات‌ها است.

این افزونه تمامی قسمت‌های سایت شما را که کاربران می‌توانند با آنها در تعامل باشند، از ورود و ثبت نام گرفته تا نظرات و فرم های تماس را پوشش می‌دهد. با این حال، کاربران عادی هر بار که می‌خواهند وارد سیستم شوند یا نظر بدهند، نیازی به تکمیل کپچا ندارند، زیرا ویژگی «مخفی کردن reCaptcha» به شما این امکان را می‌دهد که کپچا را برای آدرس‌های IP قابل اعتماد خاموش کنید.

علاوه بر این، reCaptcha کاربر پسند است، با تنظیماتی قابل درک که می‌تواند به سرعت بدون هیچ گونه تغییر کدی پیکربندی شود. مستندات و ویدیوهای دقیق نیز برای کمک به شما در استفاده موثر از این افزونه ارائه شده است.

ویژگی های کلیدی:

  • بررسی اعتبار کلیدها در پنل مدیریت
  • ویژگی غیرفعال سازی دکمه ارسال.
  • reCaptcha را برای آدرس‌های IP فهرست شده پنهان کنید.
  • سازگار با Limit Attempts.
  • سازگار با MailChimp برای وردپرس، فرم های نینجا، فرم های Caldera، فرم های تماس Elementor Pro و غیره.
  • سازگار با WooCommerce، Divi، bbPress، BuddyPress و غیره.
  • چند زبانه و RTL است.

reCaptcha by BestWebSoft رایگان است و نسخه حرفه ای از 24 دلار شروع می‌شود.

2- افزونه Really Simple CAPTCHA

افزونه Really Simple CAPTCHA
افزونه Really Simple CAPTCHA

با بیش از 600000 نصب فعال، Really Simple CAPTCHA یک افزونه کپچای درجه یک در بازار است. نه تنها در کار خود بسیار حرفه‌ای است، بلکه رایگان است. این افزونه یک راه‌حل امنیتی عالی برای هرزنامه‌ها برای کسانی که بودجه کمی دارند تبدیل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این افزونه فرآیند ذخیره سازی اطلاعات آن است. برخلاف اکثر افزونه‌های  PHP CAPTCHA که برای ذخیره فرم‌ها به سشن‌های PHP متکی هستند، CAPTCHA Really Simple از این نظر منحصر به فرد است که از این ویژگی استفاده نمی‌کند. در نتیجه، با وردپرس سازگار است و هنگام کار هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

یکی دیگر از مزایای CAPTCHA Really Simple حجم کم آن است. فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و کمترین فشار را به دستگاه شما وارد می‌کند. چه نیاز به مسدود کردن ورود به سیستم هرزنامه یا حذف ربات‌ها داشته باشید، از پهنای باند بسیار کمی استفاده می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که سایت شما بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود.

با این حال، این افزونه به تنهایی نمی‌تواند کار کند و باید در کنار افزونه دیگری استفاده شود. علاوه بر این، ممکن است برخی از گزینه‌های امنیتی پیشرفته ارائه شده توسط سایر پلاگین های کپچا را نداشته باشد. با این حال، سادگی آن این اشکال را جبران می کند.

برای تازه واردان به توسعه وب، Really Simple CAPTCHA یک گزینه عالی است. حجم کم، عملکرد ساده و در دسترس بودن رایگان به کاربران اجازه می‌دهد با بودجه خود، یاد بگیرند و آزمایش کنند. از سوی دیگر، توسعه‌دهندگان ممکن است بخواهند گزینه‌های جایگزینی را فراتر از کپچا واقعا ساده بررسی کنند.

ویژگیهای کلیدی:

  • استفاده بسیار آسان.
  • کم حجم است، بنابراین فشار زیادی به سایت شما وارد نمی کند.
  • برای اجرا به پهنای باند بسیار کمی نیاز دارد.
  • بدون هیچ مشکلی با سایر پلاگین ها ادغام می شود.
  • کاملا رایگان.

3- افزونه WP User Frontend Pro

افزونه WP User Frontend Pro
افزونه WP User Frontend Pro

WP User Frontend Pro در ابتدا در سال 2011 به عنوان یک افزونه برای ارسال مهمان در وردپرس معرفی شد. این شرکت یکی از اولین کسانی بود که قابلیت های front-end پس از ارسال را ارائه کرد. از آن زمان، این سیستم به یک سیستم مدیریت محتوای جامع برای وردپرس تبدیل شده است.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه WP User Frontend پشتیبانی آن از Google reCAPTCHA است. علاوه بر این، به طور یکپارچه با Really Simple CAPTCHA که به طور گسترده در بیش از یک میلیون وب سایت استفاده می شود، ادغام می‌شود. این پشتیبانی داخلی reCaptcha با جلوگیری از ارسال پاسخ های تکراری به اشکال مختلف توسط سوء استفاده کنندگان، امنیت وب سایت شما را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، WP User Frontend Pro طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد، مانند محدودیت منو و محتوا، مدیریت نمایه، ارسال بر اساس اشتراک، گزینه‌های عضویت، و سازنده فهرست کاربر. با این ابزارهایی که در اختیار دارید، کنترل کاملی بر محتوا و کاربران وب سایت خود دارید. علاوه بر این، می‌توانید با توجه به اولویت‌هایتان از سایت خود کسب درآمد کنید و اطمینان حاصل کنید که نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند.

ویزگیهای کلیدی:

  • سهولت استفاده و بدون نیاز به کدنویسی
  • نصب آسان چهار مرحله ای
  • سازگار با imit attempts و ادغام چند فرم
  • فیلتر برای منطق شرطی برای فیلدهای اضافه شده
  • داشتن بخش اخبار در داشبورد مدیریت وردپرس و متا باکس به روز رسانی
  • گزینه پیش نمایش برای پروفایل کاربر

4- افزونه CAPTCHA 4WP

CAPTCHA 4WP که توسط WP White Security توسعه یافته و دارای بیش از 200000 نصب فعال است، به عنوان یک افزونه کپچای درجه یک مطرح است. با استفاده از این افزونه مفید وردپرس، محافظت از سایت شما در برابر هرزنامه، حساب‌های تقلبی و ربات‌های اسپم خود

افزونه CAPTCHA 4WP
افزونه CAPTCHA 4WP

کار می‌باشد.

CAPTCHA 4WP به طور یکپارچه با تمام فرم‌های وردپرس ( که از قبل وجود دارند)، مانند ورود، ثبت نام، نظرات، بازنشانی رمز عبور و فرم‌های رمز عبور گم‌شده ادغام می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که CAPTCHA را در سراسر صفحه فعال کنید. علاوه بر این، با نسخه پریمیوم CAPTCHA 4WP، می‌توانید بدون زحمت کپچا را با فرم‌های ایجاد شده با استفاده از فرم تماس 7، ووکامرس و بادی پرس ادغام کنید.

یکی از ویژگی‌های استثنایی ارائه شده توسط این افزونه قابلیت سفارشی سازی آن است. شما این آزادی را دارید که از میان طیف وسیعی از تست‌های کپچا انتخاب کنید، تنظیمات زبان را تنظیم کنید و پیام‌های خطا، اندازه فونت و رابط کاربری (UX) را برای هماهنگی با الزامات طراحی خود شخصی‌سازی کنید. شما می‌توانید تمام تنظیمات را برای دستیابی به عملکرد دلخواه تنظیم کنید.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه CAPTCHA 4WP در فرآیند نصب سریع و بدون دردسر آن است. برای راه اندازی افزونه نیازی به تخصص کدنویسی نیست. به سادگی کلیدها را وارد کرده و فرم هایی را که می‌خواهید برای اجرای بررسی‌های کپچا تغییر دهید، انتخاب کنید. انجام این کارها فقط به چند کلیک ماوس نیاز دارد.

ویژگیهای کلیدی:

  • پشتیبانی ایمیلی و دسترسی به انجمن.
  • حفاظت از ورود به سیستم و نظرات در مورد هرزنامه وردپرس.
  • امتیاز CAPTCHA PassMark را تنظیم کنید.
  • کاربران وارد شده در لیست سفید، آدرس‌های IP خاص و نشانی‌های اینترنتی.
  • زبان CAPTCHA قابل تنظیم، به طور خودکار زبان متن CAPTCHA را برای مطابقت با زبان بازدیدکنندگان تغییر می دهد.
  • حفاظت با 1 کلیک از هرزنامه برای فرم تماس 7، فرم های جاذبه، WPForms، و Mailchimp.
  • CAPTCHA را به فرم های PHP غیر وردپرس اضافه کنید.

یک افزونه رایگان است. نسخه پریمیوم از 24.99 دلار در سال شروع می شود.

5- افزونه hCaptcha 

افزونه hCaptcha 
افزونه hCaptcha

اگر نگران حفظ حریم خصوصی خود و محافظت از وب سایت خود در برابر حملات مخرب ربات و هرزنامه هستید، افزونه hCaptcha برای وردپرس انتخاب ایده آلی است. اقدامات امنیتی را در اولویت قرار می‌دهد و از فناوری های پیشرفته مانند یادگیری ماشینی پیشرفته برای اطمینان از محافظت از سایت شما استفاده می‌کند.

با ویژگی تایید انسانی hCaptcha، می‌توانید از تصاحب حساب، پر کردن اعتبار، هرزنامه در وب سایت خود جلوگیری کنید.

یکی دیگر از جنبه های چشمگیر hCaptcha سیستم پاداش آن است. هر زمان که یک بازدیدکننده انسانی با موفقیت یک کپچا را در سایت شما حل کند، مقدار مشخصی پول به شما به عنوان مالک سایت تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، در صورت تمایل می‌توانید مستقیماً این پول را به یک موسسه خیریه به انتخاب خود منتقل کنید.

اگر در حال حاضر از reCaptcha استفاده می کنید و می‌خواهید گزینه های دیگر را بررسی کنید، hCaptcha یک انتخاب عالی است. انتقال از reCaptcha به hCaptcha بدون دردسر است، زیرا hCaptcha با reCAPTCHA سازگار با API است. نیازی به به‌روزرسانی تماس‌ها یا ویژگی‌های برچسب نیست، که در این فرآیند در زمان و زحمت شما صرفه‌جویی می‌شود.

ویژگیهای کلیدی:

  • پاداش برای هر فرد حل شده کپچا.
  • با GDPR، CCPA، LGPD، PIPL و موارد دیگر مطابقت دارد.
  • ویژگی های گزارش گیری پیشرفته
  • داشبوردهای چند کاربره، SAML SSO.
  • کاهش موثر ربات.

6- افزونه Login No Captcha reCAPTCHA

افزونه Login No Captcha reCAPTCHA
افزونه Login No Captcha reCAPTCHA

Login No Captcha reCAPTCHA یک افزونه پشتیبانی شده توسط گوگل است که از دسترسی اسکریپت های خودکار به سایت وردپرسی شما جلوگیری می‌کند. این افزونه می‌تواند به تنهایی برای افزایش امنیت سایت یا در ترکیب با سایر پلاگین‌ها برای یک سیستم دفاعی چند لایه استفاده شود.

با وجود سادگی، این افزونه با ورودی های غیرمجاز و هرزنامه ها مبارزه می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای API گوگل را وارد کنید.

با این حال، اگر تنظیمات بیشتری می‌خواهید، Login No Captcha reCAPTCHA گزینه‌های سفارشی سازی تنظیمات و ظاهر را ارائه می‌دهد. حتی می‌توانید قالبهای مختلف را در صفحات مختلف اعمال کنید.

علاوه بر این، این افزونه با پیکربندی‌های مختلف وردپرس سازگار است و از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که کپچاها را به زبان‌های مختلف بر اساس بازدیدکنندگان خود نمایش دهید.

ویژگیهای کلیدی:

  • نصب آسان بدون نیاز به مهارت کدنویسی.
  • امکان اضافه کردن چک باکس Google no captcha ReCaptcha را به ورود به سیستم WordPress و WooCommerce می دهد.
  • امکان ممانعت از دسترسی به اسکریپت های خودکار سایت شما.
  • می تواند با صفحات ثبت نام و صفحات فراموش شده رمز عبور یکپارچه شده و کار کند.
  • پشتیبانی از چندین زبان
  • دارای تم های مختلف برای صفحات مختلف.

7- افزونه Simple Login Captcha

افزونه Simple Login Captcha
افزونه Simple Login Captcha

Simple Login Captcha یک افزونه رایگان است که یک لایه امنیتی اضافی به فرم ورود به وردپرس اضافه می‌کند. برای هر فرم ارسالی یک کد سه رقمی ایجاد می‌کند که برای ارسال موفقیت آمیز فرم، باید تمام ارقام را به درستی وارد کنید.

این سیستم کارآمد  ربات ها را مسدود می‌کند. مدیریت چندین سایت هنگام استفاده از راه حل‌های امنیتی مختلف برای هر یک می‌تواند دشوار باشد.

با این حال، Captcha Simple Login این مشکل را با ارائه سازگاری مولتی سایتی حل می‌کند و به شما امکان می دهد از همان پلاگین جلوگیری از ربات/هرزنامه در تمام سایت‌های مدیریت شده خود استفاده کنید.

علاوه بر این، این افزونه به طور یکپارچه با WooCommerce ادغام می‌شود و شما را قادر می‌سازد تا حفاظت از کپچا را به هر صفحه ورود به سایت پشتیبانی شده از WooCommerce اضافه کنید.

ویژگیهای کلیدی:

  • امکان مخفی کردن کپچا برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند.
  • بدون تنظیمات پیچیده
  • بدون جمع آوری اطلاعات شخصی
  • بدون شناسایی آدرس IP
  • هیچ آسیب پذیری یا حفره ای در کد برنامه نویسی وجود ندارد.
  • تولید تصویر برای کپچا در این افزونه مورد نیاز نیست.

8- افزونه Captcha Code

افزونه Captcha Code
افزونه Captcha Code

آخرین مورد در لیست را معرفی می‌کنیم، یک افزونه کپچای بسیار چشمگیر وردپرس که قبلاً بیش از 30000 بار نصب شده است. این افزونه که با نام Captcha Code شناخته می‌شود، به دلیل سادگی و به رسمیت شناختن آن در بازار افزونه‌های کپچا مشهور است. می‌توانید بدون هیچ تردیدی به این افزونه اعتماد کنید.

عملکرد Captcha Code ساده است. تصویر یک کد را نمایش می‌دهد و کاربران/بازدیدکنندگان باید کد را به درستی وارد کنند تا دسترسی داشته باشند. این افزونه کاربرپسند را می‌توان در صفحات و فرم های مختلف از جمله ثبت نام، ورود به سیستم، بازیابی رمز عبور و نظرات پیاده سازی کرد.

برای افزایش امنیت، می‌توانید تنظیمات Captcha Code را سفارشی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، کدها را به حروف بزرگ و کوچک حساس کنید و بدین ترتیب اقدامات امنیتی خود را بیشتر تقویت کنید. علاوه بر این، می توانید کدها را با ترکیب اعداد تقویت کنید.

قابل ذکر است، Captcha Code دارای یک تیم پشتیبانی استثنایی است. اگر با هر مشکلی در افزونه مواجه شدید، می‌توانید فوراً برای پشتیبانی با آنها تماس بگیرید.

ویزگیهای کلیدی:

  • امکان افزودن اعداد به حروف کپچا
  • دارای حساسیت به حروف بزرگ و کوچک.
  • مدیر می تواند نوع کپچا را از میان گزینه های موجود: الفبایی، الفبا یا اعداد انتخاب کند.
  • امکان نمایش کد کپچا به چندین زبان.
  • مدیران این امکان را دارند که نوع حروف را از میان گزینه های موجود انتخاب کنند: حروف بزرگ، حروف کوچک یا حروف بزرگ و کوچک.
  • با جدیدترین نسخه های PHP 7.4.8 و WordPress 6.1 سازگار است.

جمع بندی

بکارگیری کپچا برای تضمین امنیت سایت شما در برابر حملات ربات‌ها و هرزنامه‌های مخرب ضروری است. مهم است که یک پلاگین کپچای قابل اعتماد انتخاب کنید، و 8 تا از بهترین افزونه کپچای وردپرس که امروز در مورد آنها صحبت کردیم، همگی رایگان هستند و توصیه می‌شوند.

ضرورت استفاده از کپچا در وردپرس برای حفظ امنیت وب‌سایت و جلوگیری از هرگونه حملات امنیتی بسیار حائز اهمیت است. کپچا یک نوع تصویر یا پازل است که توسط کاربر باید حل شود تا اثبات کند او یک انسان و نه ربات است.

با استفاده از کپچا، ورود به سیستم وردپرس محدود می‌شود و تعدادی از حملات امنیتی مانند حملات برنامه‌نویسی شده خودکار و حملات نفوذ brute force از بین می‌روند. به این ترتیب، اطلاعات کاربران و محتوای سایت در برابر هرگونه حمله ناخواسته و نامجاز محافظت می‌شود و از از دست رفتن آنها جلوگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا